Méz

A természetes édesítők egyik legősibb, már az ókorban használt képviselője. Számtalan fajtáját szeretik és fogyasztják szerte a világon. Az édesítő anyagok közül kiemeli egyedi illata, aromája, gazdag ásványi anyag és vízoldékony vitamintartalma.

Magas, kb. 80%-os cukortartalom jellemzi. Energiatartalma tíz dekánként 340 kcal (Egy teáskanál méz 21 kalóriát tartalmaz), ez csupán 15 százalékkal kevesebb, mint a cukoré. Így mézből se tegyünk egy-két kanálnyinál többet a teánkba, ételeinkbe!

Van benne kalória bőségesen, majdnem ugyanannyi, mint a cukorban, mégis előnyösebb a mindennapi használatban. Megtalálhatók benne a szervezet számára nélkülözhetetlen nyomelemek: kalcium, foszfor, magnézium, klór, nátrium, kén, jód, vas, kobalt, réz, cink, kadmium, mangán, alumínium, stb, amelyek igen fontos szerepet játszanak az életfolyamatokban. A legtöbb vitamin a mézben fordul elő: B1-, B2-, B3-, B5-, B6-, B12-, C-, A-, E- vitaminok különböző arányban találhatók meg benne. A méz az olyan természetes édes termékek közé tartozik, amely normális esetben a termelés helyétől, a kaptártól a fogyasztóig semmiféle módosuláson nem megy át. Rendkívül értékes táplálék, szőlő- és gyümölcscukrot tartalmaz, amely molekula-szerkezetének minden átalakítása nélkül beépíthető a szervezetbe.

Kiváló édesítőszer, sokkal egészségesebb, mint a mesterséges édesítőszerek vagy a kristálycukor. Egyszerű cukrai könnyen, gyorsan felszívódnak, és nem raktározódnak a szervezetben. A mézben előforduló savak javítják az emésztést, fokozzák az étvágyat. Testsúly csökkentés során nem ajánlott fogyasztani csak kevés mennyiségben.