Negatív vélemények a cukorfogyasztásról

Igazolták, hogy a cukor méreg>>

A WHO jelentése szerint „a hozzáadott cukrok nagy mennyiségű fogyasztása jelentősen hozzájárul a fogszuvasodás és a túlsúlyosság gyakoriságának növekedéséhez”. A kutatók hozzáteszik, hogy „a hozzáadott cukroknak az étrend maximum 6-10 százalékát kellene alkotniuk”.

A WHO kutatását végző szakértők arra figyelmeztettek, hogy az embereknek „mérsékelt cukortartalmú ételeket és italokat kellene fogyasztaniuk, és azokat sem az étkezések között”. Az ilyen cukrokat tartalmazó ételek fogyasztását olyan betegségekkel hozták kapcsolatba, mint a túlsúlyosság, a II. típusú diabétesz, a szív- és érrendszeri megbetegedések és a táplálkozással kapcsolatos rákok.

A cukrot az emberiség jelentős része hosszú évezredeken keresztül nem ismerte, és remekül élt nélküle. Az „indiai só”, azaz a cukornád csak a trópusi vidékeken termett meg, így igen kevesen juthattak hozzá.

A gyarmatosításoknak köszönhetően azonban a cukornád idővel Európában is megjelent. A cukorbetegséget pontosan ezután, az 1600-as évek vége felé jegyezték le először. És bár az orvosok jelen pillanatban is az örökletes tényezőket, az életmódot, valamint egyes vírusokat okolnak a betegség kialakulásáért, a népi leírások és megfigyelése más mondanak: a cukorbetegség csak ott fordul elő, ahol a finomított cukorfogyasztás rendszeresen jelen van.

Van, aki cukorbetegsége, más a súlyfeleslege miatt eszik kevesebb édességet – attól félve, hogy az energiaszükséglet felett bevitt többletkalória zsír formájában rakódik le. Az általános egészségi állapot romlása miatt azonban csak nagyon kevesen figyelnek oda a cukorfogyasztás csökkentésére, a cukor kiváltására.

Pedig a finomított fehér cukor a legerősebb savképző anyag, fogyasztása számtalan betegség okozója. A cukorbetegségen kívül epilepsziát, epehólyag-gyulladást, vastagbélgyulladást, elmezavarokat, szívbetegségeket, hiperaktivitást és komoly anyagcsere betegségeket okoz.

A cukor az emésztés folyamán erjesztő hatású, ekkor a szervezetünkben ecetsav, szénsav és alkohol keletkezik. Az ecetsavnak és az alkoholnak nagyon erős romboló hatása van a bél membránjaira. Emellett az alkohol még a vesét is károsítja, és kihatással van az idegrendszerre is. A nagyon sok cukor fogyasztása szinte minden szervre kihatással van.  A cukor a májban glukóz formájában halmozódik fel, ezáltal a máj megduzzad, ha elérte a felső határát, akkor visszakerül a vérbe zsírsavak formájában. Ezek lerakódnak a test különböző részein, mint a hasra, combokra, vagy a fenékre.

A legnagyobb probléma hogy a cukor tiszta energia, és nem vesszük figyelembe azt, hogy mennyi lenne az optimális bevitel az életvitelünkhöz. Elveszünk a kis süti kis narancslé kis kóla, erdejében és könnyen túlzásba eshetünk.

A természetes szénhidrát az egyik fő táplálékunk amennyiben nem diétázunk, ezzel szemben a finomított cukor számos betegség forrása. A legfőbb ok, amiért ártalmunkra van, az, hogy a természetben előforduló növények cukortartalma lényegesen alacsonyabb, mint a bolti fehércukoré. A cukorrépa cukortartalma 18%, a finomított cukoré 95%. A szervezetünk nincs felkészülve ilyen töménységű cukor befogadására, ezért nem is képes maradéktalanul megemészteni, a fölös cukor megerjed. Sir Ch. Best, az inzulin egyik felfedezője hívta fel a figyelmet arra, a cukor ugyanúgy hat a szervezetre, mint az alkohol.

Azt hiszem hogy nem kellene a cukor rossz hatásairól írnom mert arról nagyon sokat lehetne, íme néhány tény elrettentésképp. A cukor hatása rövid távú a szervezetre, ezáltal ingadozó vércukorszintet eredményez. Az alacsony vércukorszint csökkent teljesítőképességhez vezet mind fizikai, mind szellemi téren. A természetes szénhidrátok normalizálják és stabilizálják a vércukorszintet. A fehércukor csökkenti a várható életkort. Évszázadokig a cukorfogyasztás csak a gazdagok kiváltsága volt, mintegy százötven év alatt tömegcikké vált, mára bárki számára elérhető.

A cukorfogyasztás hatásai:

1. Az alkoholképződés
2. A szívinfarktus
3. Trombusképződés
4. A cukorbetegség
5. Az elhízás
6. Az emésztőrendszer megbetegedései
7. Köszvény és csontritkulás
8. Rák
9. Vitamin- és nyomelemhiány
10. A belső elválasztású mirigyrendszer zavarai
11. Fáradékonyság

A finomított cukor gyakori és túlzott fogyasztása számos civilizációs betegség (népbetegség) előidézője. Ilyenek például az elhízás, a cukorbetegség, egyéb anyagcserezavarok vagy a csontritkulás.
Mindezek oka, hogy

•    a természetben megtalálható növények, zöldségek és gyümölcsök cukortartalma jóval alacsonyabb, mint a cukrászsüteményeké vagy az egyéb modern édességeké.

•    Szervezetünket a természet úgy alkotta meg, hogy a zöldségekben és gyümölcsökben található cukrot a gyümölcsben lévő egyéb anyagok segítségével dolgozza fel.

•    A gyümölcsök vitamin- és ásványianyag-tartalma ugyanis szükséges a cukor lebontásához.

•    A finomított cukornál azonban vagy végletekig egyszerű, vegykezelt molekulával álluk szemben, amivel naponta meg kell küzdenie szervezetünknek.

A gond lényege a következő: a szénhidrát és a cukor feldolgozásához a szervezetnek B1-vitaminra (Tiaminra) van szüksége. A cukor azonban nem tartalmaz B-vitaminokat, így a szervezetnek saját tartalékaiból, a különböző szervektől kell elvennie azokat. A túlzott cukorfogyasztás emiatt akár B-vitaminhiányt is okozhat.

Ráadásként a cukor a szervezet kalciumraktárait is megtizedeli. Hatékony mészrablóként kivonja szervezetünkből a zavartalan működéshez szükséges fontos ásványi anyagokat, így csontritkulást okozhat.
Az előbbi állítás bizonyítására állatkísérleteket is végeztek, melynek eredménye lehangoló volt: a fiatal, még fejlődésben lévő állatok csontozata a rendszeres cukorfogyasztás miatt porózussá vált, a csontok deformálódtak, puhává, sérülékennyé váltak.

Egy felnőtt embernek naponta maximum 6 gramm ipari eredetű cukrot lehetne fogyasztania. Az ettől nagyobb mennyiség rendszeres fogyasztása már kedvezőtlenül befolyásolja az immunrendszer működését. A kutatók már jó ideje feltételezik, hogy összefüggés van a cukorfogyasztás és a szervezetünk védekezőképessége között.
Szakemberek szerint napi 100 gramm fehér cukor elfogyasztása esetén is nagyjából 40%-kal csökken a szervezet ellenálló-képessége. A glükóz hirtelen jelenik meg a vérben, ami leköti az immunsejtek receptorait, kiszorítva például az értékes C-vitamint, melyen az immunrendszer megfelelő és hatékony működéséhez elengedhetetlen. Ha mindez nem elég, a fölösleges cukor egy idő után a májban zsírrá alakul.

A „jóból” a gyerekek sem maradnak ki. A Yale Egyetem kutatásai szerint a gyerekkori koncentrációs problémákért a szénhidrátok is felelősek. A divatos édességek (pl. csokoládék, cukrozott üdítők stb.) magas cukortartalma különböző stresszes tüneteket vált ki a szervezetből. Jelentős mennyiségű adrenalin termelődésére serkenti a szervezetet, aminek tartós jelenléte feszültséget, idegességet, egyfajta túlpörgött állapotot idéz elő.
Ez végül egy folyamatos dekoncentráltsághoz, lanyhuló figyelemhez, hosszú távon agresszivitáshoz vezet. Mi több az alkoholhoz, a feketekávéhoz vagy a cigarettához hasonlóan függőséget okoz!